Search For More Fishing Tips
Google

Monday, March 19, 2007

Cerita Pancing

Sudah 3 hari aku tak hadir untuk bekerja.Ini gara-gara kesakitan gigi yang teramat sangat,tapi tak boleh dicabut kerana masih dalam kesakitan.Doctor berpesan gigi hanya boleh dicabut apabila tiada rasa kesakitan.Jadi aku telah menggambil m/c selama 2 hari dan disambung lagi selama 2 hari.Tapi bosan berada dirumah jadi hari yang ke-4 m/c aku putuskan untuk bekerja saja.

Dalam rasa kesakitan aku layan sahaja keinginan orang rumah pergi kerakit untuk memancing.Maklumlah pada hari isnin memang hari cuti orang rumah aku,...bosan dirumah agaknya,kerakit juga yang dituju.Orang rumah aku memang minat memancing.

Sampai dirakit Salleh,sekumpulan singaporean seramai 4 orang ,3 lelaki dan 1 perempuan telah menyewa Bot Salleh untuk memancing.Seronok nampaknya mereka menaiki bot yang dibawa sendiri oleh salah seorang dari mereka.

Saya lihat hari ini keadaan arus bergitu laju juga kalau tak pandai control Bot boleh karam dibuatnya.Tiba-tiba saya lihat 4 singaporean tu tadi balik kerakit salleh dengan dihantar oleh pekerja rakit besar china yang bersebelahan dengan rakit salleh ,lebih kurang 150 meter jauhnya.Dalam keadaan basah kuyup,mereka berempat naik kerakit Salleh dengan sedih sekali.Apabila ditanya,mereka sebenarnya telah karam kerana cuba berlabuh berdekatan dengan rakit besar china,tetapi kerana arus yang kuat bot tak dapat control dan dibawa arus masuk kebawah rakit.Nasib baik tiada kehilangan jiwa berlaku.kesian juga.

Berhati-hati kalau tiada kemahiran untuk menggemudi bot.Berlajar dulu,bukan didarat saja untuk membawa kenderaan mesti berlajar dan dapatkan lesen,tapi dilaut juga perlu ada kemahiran tertentu kerana dilaut ada arus ,ada ombak dan sebagainya.

0 comments:

Fishing Information,fishing tips,fishing tools ,destination fishing vacation,seafood and altogether about fish.Maklumat Memancing,Tip-tip Memancing ,Alat-alat Memancing ,Destinasi Percutian Memancing ,Makanan Laut dan Keseluruhannya Tentang Pancing dan Ikan.

Popular Posts